27 maj 2007

Rabarbertærte/rhabarbertorte



Trods det våde vejr har jeg været en tur ude ved rabarberne og trække til en gang siet rabarbergrød. Jeg fik trukket alt for mange og jeg fik kun lige sagt "rabarbertærte"....jo, det faldt bestemt i god jord. Så lige nu hænger de kogte rabarber til afdrypning i denne tærte med kokoslåg står i ovnen. De snakker også om flødeskum, mine mænd ;-))


Trotzt Regen habe ich heute wieder Rhabarber aus dem Garten geholt. Ich wollte uns wieder Rhabarbergrütze kochen. Das essen wir alle sehr gerne. Ich habe aber zu viele Rhabarber gezogen, habe nur ganz kurz was von Rhabarbertorte gesagt.....oh ja, das wäre toll. Die Rhabarber für die Grütze habe ich schon gekocht und im Backofen steht diese Torte jetzt. Meine Männer haben auch von Schlagsahne geschwärmt ;-)).

Und so sieht die gebacken aus. Schmeckt lecker frisch.
Og sådan ser den færdige tærte ud. Den smager dejlig frisk.

3 kommentarer:

Angelikas quilts and knits sagde ...

Saet den paa listen over laekkerier jeg skal ha´ serveret inden laenge ;-))
Knus
Angelika

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Det er sket, Angelika ;-)).

Sabine K. sagde ...

Die Torte sieht lecker aus!
LG
Sabine