22 maj 2007

Rhabarber - rabarber


I dag har jeg trukket rabarber, en hel del endda både til min mor og mig selv og man kan næsten ikke se, at jeg har været der. I morgen aften kommer der rabarberkage på kaffebordet, når pigerne fra "Det sene hold" kommer på besøg. I år bryder jeg ikke traditionen, Bente :-). Jeg har, tror jeg, hvert år her i maj måned serveret en eller anden form for rabarberkage eller tærte for pigerne; men sidste år smuttede det. Vi havde året før gravet alle vores rabarber op og flyttet dem om på den anden side af drivhuset og også mere end halveret mængden af planter. Sidste år var der ikke rigtig kommet ordentlig groning i planterne, så....der ver ingen rabarberkage "jamen, vi plejer da at få rabarberkage hos dig"...ups,det var ikke godt. I år prøver jeg en ny opskrift, nemlig denne her.
Heute habe ich wieder Rhabarber aus dem Garten geholt. Es ist kaum zu sehen, dass ich für meine Mutter und für mich welche geholt habe. Morgen Abend kommen meine Patchworkgruppe zu mir. Nach dem nähen und klönen gib es immer Kaffee und Tee mit Kuchen oder Torte, und wenn wir hier im Mai bei mir sind, fast immer was mit Rhabarber. Letztes Jahr war eine Ausnahme und das war nicht so gut ;-)). Es wird ein neues Rezept ausprobiert, das ich hier gefunden habe.

Ingen kommentarer: