05 juni 2007

Hollerblütensaft - hyldeblomstdrik


Als wir heute Nachmittag mit Jassu spazieren gingen, habe ich Schere und einen Plasticbeutel mitgebracht - ich wollte unterwegs Hollerblüten sammeln. Jetzt ist der Saft angesetzt worden und bleibt bis Samstag im Kühlschrank stehen. Nächste Woche können wir den Saft trinken! Das werde ich mit Angelika gemeinsam machen.
På eftermiddagsturen med Jassu medbragte vi i dag saks og pose. Jeg fik samlet hyldeblomst skærme nok til at sætte årets første - men forhåbentlig ikke sidste - portion hyldeblomstdrik over. Nu står den i køleskabet til lørdag, hvor den kommer på flaske. I næste uge kan vi - Angelika og jeg - så smage på saften.

1 kommentar:

Angelikas quilts and knits sagde ...

Hvor ved du fra at jeg elsker hyldeblomstdrik???
Jeg glaeder mig :-)
Knus
Angelika