25 juli 2007

16-2007

Gestern Abend sind mir diese Sneaker Söckchen vom Nadeln gehüpft. Es geht zur Zeit nicht so schnell, aber diese Söckchen haben mir Spass zum stricken gemacht.
Grösse 39/40, auf Metalnadeln, 64 Maschen, 45 Gram Wolle, Hot Socks. Mir gefällt dieser Wolle sehr. Die restlichen 55 Gram sind bereit in 2 Knäule geteilt und im Laufe heute werde ich Toe Up Socks anfangen - das wird wohl auch nur für Sneaker Söckchen reichen.

I aftes blev disse sokletter færdige. Har vi mon et andet ord for disse korte sokker a la det tyske Sneaker sokker? Jeg ved det ikke. Men jeg er vild med sokkerne og garnets kvalitet. De er skønne at ha' på føddern. Jeg har brugt 45 gram garn - Hot Socks strømpegarn i stretch - på almindelige pinde og med 64 masker. De resterende 55 gram garn er delt i 2 nøgler og jeg skal i gang med at strikke sokker fra tåen...så bliver skaftet så langt, som garnet rækker.

4 kommentarer:

Mette H. sagde ...

Sikke en skøn farve dine sokker har. Strikker du meget stramt ?
64 masker - jeg bruger kun 48 til mine. Det kan være jeg kan lære noget, for mine holder ikke ret længe før der går hul i dem.

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Hej Mette.
Nej, jeg synes ikke, at jeg strikker stramt, men heller ikke løst ;-) - sikke et svar. Jeg strikker de fleste af mine sokker med 60 masker. Men valgte at putte 64 på pinden, da je er lidt højvristet og hader at ribben strammer. 48 masker...gisp, nej det går slet ikke med mig ig mine ben. Jeg står solidt fast på jorden ;-)). Jeg kan til nød gå ned til 56 masker, men jeg synes, at sokkerne sidder for stramt og masker bliver udvidet for meget.
Mange hilsner
Anne-Mette

Angelikas quilts and knits sagde ...

Der er rigtig smarte - og saa er de ovenikoebet ens :-) Jeg er ikke kommet laengere med dem jeg havde med op til dig, men nu maa jeg vist tage mig i nakken ;-))
@ Mette H. stroemper der er strikket for loes vil altid hurtig faa huller, saa proev at strikke strammere :-)
KH
Angelika

Anonym sagde ...

Så fine sokker du har laget. Garnet kjenner jeg ikke til, men jeg har hørt om et garn som heter Bamboozle som også skal være elastisk. Dette har jeg tenkt å prøve senere. Ha en riktig god ferie og nyt den!