08 juli 2007

Klemmepose - Wäscheklammerbeutel




Min klemmepose gav op sidste år og posen, som havde fulgt mig gennem ca. 20 år har hængt hele vinteren inde på mit syværelse og ventet på, at jeg skulle sy en ny. Først da jeg via Angelika stødte på dette link og så disse poser, tog det endelig form og jeg begyndte at lede i mine mange byttede kvadrater. Rød skulle den være. Jeg elsker rød. Mønstret er lavet af Ann Kanstad Johansen og har været bragt i Quiltemagasinet 3/2007.. Jeg har ikke fulgt mønstret slavisk - applikationen har jeg undladt og posen er lavet længere - her målte jeg længden på min gamle pose. Næste pose skal syes en smule breddere - jeg måtte i skuret og save af bøjlen, så den passede i posen. Jeg har maskinquiltet med en meleret Valdani quiltetråd.
Heute habe ich genäht und ich habe es wieder sehr genossen. Ich hatte dringend einen neuen Beutel für Wäscheklammern nötig. Mein alter Beutel hat letztes Jahr nach ungefähr 20 Jahre Dienst den Geist aufgegeben. Erst kürzlich hätte ich wieder Lust einen zu nähen, nachdem mir Angelika den Link (siehe oben) geschickt hat und ich die Anleitung in Quiltemagasinet sah. Ich habe den Beutel länger genäht, habe den alten gemessen und war zu faul um die Applikation zu machen.

1 kommentar:

Angelikas quilts and knits sagde ...

Flot klemmepose :-) Jeg har ikke syet min endnu. Det goer jeg naar aanden kommer over mig. Men forinden skal jeg har klaret nogle pligtopgaver ;-))
Knus
Angelika