12 juli 2007

Trampestien

I dag har vi været på tur langs Stevns Klit, nærmere betegnet på en del af Trampestien. Til trods for at jeg nærmest er vokset op her i området, var det min første tur ....det er der nu en forklaring på. Stien er forholdsvis ny, det er kun 3. år, man kan gå der og er vist stadig på forsøgsbasis. Skulle du komme på disse kanter og er du glad for naturen, så pak rygsækken med regntøj, vand og lidt sødt og tag et par gode solide sko på. Det var bare lækkert. Vi fik blot set ca. 5 kilometer af den 20 kilometer lange sti og retur. Vi skal tilbage, blot med et nyt udgangspunkt.






Jassu fik nok gået en tur, som var ca. ½ gang længere end os. Han stornød at have den lange line på og havde vældig travlt med at snuse og drøne rundt i de høje græs.








Jeg er ikke så god til højder. Jeg kunne nærmest mærke suget i maven allerede her og tanken om, hvordan der mon så ud nedenunder, hvor jeg gik, kunne få det til at gyse i mig ;-)








Fotoet her er taget lige, hvor det tidligere Stenvs Fort lå. Ja, det ligger der for den sags skyld endnu, og bliver forhåbentlig snart åbnet for offentligheden som museum - jeg skal bare hen og se det til den tid. Det område har for mig, som barn, altid været omgivet af mystik, så det var helt specielt at gå der på vandsiden af fortet.







Der var vidunderlig mange forskellige blomster og jeg sakkede bagud adskillige gange, fordi jeg lige skulle fotografere blomster og planter.








På vejen hjem stødte vi sørme også på Tintin's afskyelige snemand Jetta'en ;-)).





Wir haben heute einen wunderschönen langen Spaziergang an der Steilküste Stevns gemacht. Dieser Route gibt es erst sei knap 3 Jahren und ich muss gestehen, wir waren heute zum ersten Mal da und sind etwa 5 Kilometer entlang gegangen und zurück. Die meiste Zeit waren wir direkt an der Steilküste und es gab so viel schönes zu sehen....das Meer, die Steilküste hat wunderschöne Formationen zu zeigen und an Blumen und Pflanzen waren eine Menge - eine schöner als die andere. Kommst du je in diser Gegend Dänemarks, dann fahr mal hier hin und verbringt den Tag im Natur.




3 kommentarer:

Pia sagde ...

Det ser ud som en spændende tur - det må være den, vi skal gå, når vi næste søndag skal gå 23 eller 27 km med udgangspunkt fra Flintovnen i Rødvig. De skriver i hvert fald at en del af turen er langs Trampestien...
Nu glæder jeg mig da endnu mere til at se den stevnske natur i det område :-)
Knus fra PiaT

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Du kan glæde dig, Pia :-). Det er en fantastisk msuk tur og hvor ville jeg gerne have haft bilen stående i den anden ende, så vi bare havde kunnet gå derud af.
Knus fra
Anne-Mette

Anonym sagde ...

Oh Anne-Mette - was für eine herrliche Landschaft... da gerät man gleich ins Träumen...
Liebe Grüße
Steffi