06 oktober 2007

20-2007

I aftes fik jeg endnu et par sokker færdige. Jeg er ikke vild med tanken om at have en masse UFO'er liggende i strikkekurven - det rækker rigeligt med alle mine quilte-relaterede UFO's. Så jeg besluttede mig for, at de 4 par sokker i kurven skulle strikkes færdige, inden jeg må begynde på noget nyt ..... jeg har garn liggende til dette sjal og er også lidt lun på et andet...... jeg mangler stadigvæk at færdiggøre 1 par sokker. Her er jeg i gang med hælen på første sok...

Garnet så sådan ud, inden jeg viklede det op og stammer fra min farvning nr. 2. Garnet fik jeg af Ute i en Taske-bytte-Aktion sammen med farve til garnet. Hun skrev til mig, at garnet er Opal.....jeg var ved at blive vanvittig, da jeg startede på disse sokker....jeg begyndte 5 gange og hver gang med et nyt mønster og et nyt maskeantal. Jeg kunne simpelthen ikke blive tilfreds og syntes hele tiden, at enten blev sokkerne for små eller også for store .....puha. Jeg endte op med 64 masker og har brugt i alt 77 gram garn og blev tilfreds med resultatet.

Mir sind noch ein paar Socken vom Nadel gehüpft. Die Wolle hat mir Ute bei einer Tasche-Wichtel-Aktion geschenkt (ich dürfte die Wolle selber färben). Fünf mal (ja, du liest schon richtig) habe ich die Socken hier angefangen. Mal kammen sie mir zu klein vor, dann zu gross, dann gefiel mir das Muster nicht und und und.....jetzt sind sie aber fertig und ich bin zufrieden. Auf Nadel 2½ mit 64 Maschen und ein Gewicht von 77 Gram.


3 kommentarer:

Lapplisor sagde ...

Deine Socken gefallen mir gut und
der Wollfarbton sieht auch schön aus.
Ich räufele meine Stricksachen auch sehr oft auf, weil mir irgendwas nicht daran gefällt ... drum versteh ich das ;o)

LG Barbara

LivM sagde ...

Sokkene dine ble flotte. Opal garn er favoritten min til sokkestrikking!

Anonym sagde ...

kære venind, uha, det der stribede sjal kunne jeg også godt blive lun på!
Der er jo én der bliver 40 næste gang ;-)
Nej, spøg til side. Jeg er utrolig glad for det sort sjal du har strikket til mig :-)
knus Helene