23 oktober 2007

Reklamation Fabel - Beanstandung Fabel

Måske husker du mit indlæg om dette garn fra 4. september. Midt i hælen på første sok stødte jeg på en knude - det kan være, hvad det være vil. Det sker jo i garn og ikke så sjældent endda. Men mønstret vendte efter knuden og gik pludselig modsat. Så på skaftet går striberne den ene vej og på foden går de modsat.


Er det ikke en fejl?????



Jeg skrev pænt til Garnstudio - det er jo deres garn og modtog efter 2 dage det svar, at de ville sende mit foto videre til deres producent.

vente...vente....vente......uproffessionelt....

Efter 3 uger mailede jeg igen til Garnstudio og efterlyste et svar på min reklamation...og helt ærlig - det svar jeg modtog er håbløst. Jeg tror sørme ikke, at damen bag mailen selv strikker. Hun har i hvert tilfælde ikke fattet, hvad min reklamation går ud på. Se selv-


"Jo da vi har fået svar.
Normalt så "svejses" enderne sammen hvis garnet går over under produktion. Dette vil ikke kunne ses i nøglet. Men hvis garnet går over eller der skal skiftes bundt i forbindelse med at garnet bliver vundet op i nøgler så vil de binde enderne sammen. Dette sker ca 1 gang for hver 1000 m og er altså ikke ret tit det forekommer. Men der er desværre ikke så meget at gøre ved det.

Det var det svar som vi fik og jeg håber at det er nok.
God fornøjelse med dit næste strikketøj"








Jeg skrev naturligvis tilbage, at det svar var jeg IKKE tilfreds med, da klagen jo ikke gik på knuden, men mønsterrækkefølgen i garnet og siden da (25.9) har jeg intet hørt fra dem. Det er lige ved at kunne blive en principsag for mig; det mindste de kunne gøre er da at læse, hvad reklamationen går ud på. Heldigvis havde jeg kun købt to nøgler og jeg fik strikket sok nr. 2, så den næsten ser ud, som den første - en halvdel af sokken blev strikket, hvor jeg tog garnet indenfra nøglet og den anden halvdel blev taget udvendigt. Det skulle bare ikke være nødvendigt. Jeg har snakket med et par andre strikkende piger, samt vist dem min korrespondance med Garnstudio. Efter at have hørt deres reaktioner, besluttede jeg mig for at skrive om det her i bloggen. Med den oplevelse af dårlig service vil jeg i fremtiden går udenom Garnstudios garner.

Vielleicht errinnerst du dir, dass ich früher von dieser Wolle geschrieben habe....am 4. September. Ich habe mich bei der Hersteller beschwert. Nicht weil im Knaul eine Knote war, sondern weil die Streifen im Knaul auf einmal umgekehrt liefen.

Ist das kein Fehler????

Laut Hersteller nicht!!!!

Nach ungefähr 3 Wochen Wartezeit habe ich wieder gemailt und bekam dann ein Antwort, dass ich zu nichts gebrauchen konnte.

Es war als ob sie dachten, ich beschwere mich wegen der Knote ....ich glaube, die Frau, die mir den Antwort schrieb - die kann bestimmt keine Strickerin sein oder sie hat wirklich nicht gelesen was ich schrieb. Sie har mich nur wegen der Knote geschrieben - und dadrüber habe ich mich überhaupt nicht beschwert. Sie schrieb mir u.a. zum Schluss (frei übersetzt)

"ich hoffe, dieser Antwort reicht und wünsche dir viel Spass beim weiterstricken"

Ich habe zurück geschrieben, dass ich amit NICHT zufrieden war und seitdem (25.9) habe ich kein bisschen gehört. ZumGlück habe ich nur 2 Knaule gekauft und ich werde dieser Wolle in die Zukunft vermeiden.....die fahre ich lieber weiter um zu kaufen oder bestelle über das Internet.

9 kommentarer:

Jane sagde ...

Det er da en umanerlig dårlig service de gir deres kunder. Så må de dæleme osse selv om at det gir dårlig omtale, basta!
Knus Jane

Tineke sagde ...

Hej, nu er jeg både strikker og Garnstudio forhandler, og tænker lidt på hvorfor du ikke blot har byttet nøglen det sted du har købt det, jeg kan da godt forstå at du ikke er tilfreds med den du har.

Fabel fortjener dog også god omtale, for efter min erfaring, holder det væsentligt bedre i vasken end Opal.

Kh. Tineke

Mette H. sagde ...

Hold da fast for en ringe service. Tak for at du bringer advarslen her på bloggen, så vi andre kan overveje en ekstra gang inden vi falder for garnet.

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Hej Tineke.
Grunden til at jeg ikke har henvendt mig, hvor garnet er købt, er, at det ville betyde en kørertur på ca. 300 kilometer for mig. Så fandt jeg det nemmere og billigere at skrive til firmaet via mail.
Hvordan garnet er efter vask, ved jeg ikke. Det var lækkert at strikke med og virker blødt og godt, så jeg er ærgelig over, at firmaet ikke ved, hvordan man behandler en reklamation.

Mona sagde ...

Det er godt nok meget dårlig service der er derfra - Det er ellers nogle meget skønne farver garnet har:-)

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Helt enig, Mona. Det er lækre farver og garnet var dejligt at strikke med. Så...surt show :-(

Angelikas quilts and knits sagde ...

At saadan noget sker, er én sag - en anden er, hvordan man (Garnstudio) reagerer ! Jeg har haft problemer med Opal to gange. Begge gange takkede de paent, fordi jeg havde gjordt dem opmaerksom paa fejlen - og sendte 200 gr i erstatning indenfor en uge ! De har en motto : er du tilfreds, fortael det til andre. Er du utilfreds, henvend dig til os - og det synes jeg er helt iorden.
Knus
Angelika

Anonym sagde ...

Hei !
Skjønner godt irritasjonen din ! Og hva hadde det kostet garnleverandøren å gi deg litt garn som plaster på såret ? De kunne gitt deg 1 kg. uten å merke noen ting ! Noen forstår ikke sitt eget beste !

Anja´s Wunschpunsch sagde ...

Hört sich ja nicht toll an. Da bin ich ja gespannt wie es mir ergehen wird mit der Fabel. Stricke gerade an dem ersten Knäul, bisher ohne Knoten oder sonstigem. Hoffentlich bleibt es so - habe noch 6 Knäul davon rumliegen.

Gruß
Anja