28 juli 2009

Syning - Nähen - sewing

Det er rigtig lang tid siden, at jeg har vist noget færdigt. Det gør jeg heller ikke i dag. Billedet har jeg lånt hos Helene. Den sidste måneds tid har jeg syet på to puder magen til disse, men med helt andre stoffer. Hvorledes de ser ud, kan jeg på nuværende tidspunkt ikke løfte sløret for, da de skal med til Dansk Patchworksforenings træf i den sidste weekend i august i Roskilde. Til den tid skal der nok komme fotos og lige ledes af den 3. pude, som jeg er i gang med.


Es ist so lange her, dass ich das letzte Mal was gezeigt habe. Das bedeutet aber nicht, das ich nicht nähen. Ich habe zwei solche Kissen für Helene genäht, die sie zum Patchworktreffen in Roskilde zeigen wird. Das Foto habe ich von Helene geliehen, weil ich die Kissen erst nach dem Treffen zeigen darf. Dann wird es aber gleich drei Kissen werden, denn ein drite ist im Arbeit und die Stoffe sind ganz anders als auf dem Foto.
It has been such a long time, since I have showed you anything, excepts socks. I have been sewing two cushions using the shown pattern from Helene, who will be showing the cushion at the quiltmeeting in Roskilde in August I also have to wait so long to show you, what I have been working on lately. But by the end of august I will show you 3 cushions, all using some quite differetn fabrics as the ones used on the photo.

6 kommentarer:

Karin Grøn sagde ...

Held og lykke med puderne.
Glæder mig til at se dem. Kan se du også har syltet. Ved du godt at marmelade af ribs og hindbær hedder Dronningemarmelade og tilføjer du også solbær, så bliver det til Alliancemarmelade- og det er noget af det bedste næst efter brombær- til pandekager.

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Nej, jeg vidste ikke, at marmelade af ribs og hindbær hedder Dronninge Marmelade - herligt at lære noget nyt. Men kombinationen med ribs, solbær og hindbær kender jeg som Sommer Aliance..jeg går og snakker med den nye brombærbusk, som er fuld af bær og håber på, at fuglene lader mig beholde nogle af dem.

STRIKKEMOR(O) sagde ...

Dette var eit spanade mønster. Håper du viser fram putenen dine på bloggen her etter treffet!

Elke sagde ...

Die Kissen sehen richtig lustig aus.

LG

Elke

Amelie sagde ...

Jeg sidder ogsaa og syr, altsaa ogsaa patchwork. Det er ligefrem til at blive afhaengig af. Puderne er saa fine. Da jeg er i naerheden af Roskilde, vil jeg da ogsaa se at komme derhen. Jeg kender disse kongresser fra knipling og der har man utrolige muligheder at se nye ting.
Jeg har ogsaa lavet marmelade af ribs og solbaer, for de er sjaelden hernede. Det med hindbaer skal jeg da ogsaa proeve. Tak for ideen.
Amelie

kuestensocke sagde ...

Oh die Kissen sind ein Traum, hast Du toll gemacht! Die werden in Roskilde sicher große Fans haben. Liebe Grüße Kuestensocke