29 september 2009

Lidt nyt ...Was neues ...A little new fabrics

Tiden er bare fløjet afsted. I sidste uge kom der stof til huse. Øverst er det pakke 1 og 2 til dette kursus hos Helene, hvor jeg deltager som fjernkursist ;-). Det 3 øverste stoffer på fotoet hører til pakke 1, som jeg i aften skal i gang med. Opgaven lyder slet og ret "sy en 12" eller 3o cm stor blok eller 2 mindre blokke, Anvend de 3 stoffer og tilsæt højst 4 af dine egne stoffer". Sådan! Jeg har valgt, hvorledes min første del skal se ud og anden udfordring er næsten på plads i hovedet på mig ;-)...så vil tiden vise, om jeg synes, det passer, når jeg kommer dertil.
Foto nr. 2 er det nyeste repro abonnement fra Helene og Wenche. De to piger har endnu en gang overgået sig selv. Det er altid skønt, når pakken kommer. Hvad er der mon i? Hvilke stoffer? Farver? Mønster? Og så den historiske tekst. Yes...hver pakke er en oplevelse.

Die Zeit läuft. Letzte Woche kam ein grosses Päckchen hier an. Meine Repro Abo von Helene und Wenche (das Foto unten). Es ist immer interessant zu sehen, was die beiden haben sich einfallen lassen.
Das Foto oben zeigt zwei Päckchen für das Kurs Design Herausvorderung bei Helene. Ich werde heute Abend den Anfang machen (bin etwas hinterher) und habe auch schon Ideen für Teil zwei.


Time is running and my days are busy. Last week I had not less than BOMs coming from Helene. Very different fabrics - repros and some very new designer fabrics. I am looking very much forward getting started with the designer fabrics. More will come later about this...

7 kommentarer:

Helle : sagde ...

Det bliver spændende at se hvad du får lavet ud af de flotte stoffer :-)

Elin sagde ...

Hmm, trur eg må melde meg på abonnementet på nytt! Dette er berre såå nydeleg!
Morsom utfordring de har hos Helene, veldig godt tips! Går ut frå at de betaler for stoffet?

HerzBlatt sagde ...

Die Stoffe sehen sooo schön aus!!! Vor allem die Farben sprechen mich sehr an...
Liebe Herzblattgrüße
Iris

Jorun sagde ...

Så herlige farger!
Gleder meg til å titte innom igjen og se hva de er forvandlet til.
Ha en fin dag...
(Her i sørnorge er det 0 grader og nydelig høstvær i dag.)

Linda sagde ...

Hei Anne Mette!Flotte nye stoffer hos deg.
Er hjemme igjen etter to dager i skogen.Ja det ble god vin og god mat,hi,hi.
I dag har det regnet og jeg har sydd,sitter i stua,nå syr jeg med passteller.Ha en fin helg!
Klem Linda :))

qusic sagde ...

Beide Päckchen sehen lecker aus. Ich bin gespannt was Du daraus machst.

Barbara sagde ...

Durch die Probleme die ich auf meiner blogwebsite hatte, habe ich während einer gewissen Zeit keine Blogbesuche mehr gemacht. Dafür gab es Zeit für Patchwork und Quilten. Auch bei mir ist der Stoffvorrat grösser geworden und Ende dieser Woche beginnen wieder die Quiltkurse. Ich freue mich :-) !! Ich bin auch gespannt, was du aus deinen schönen Stoffen nähst. Zeigst du es uns?
Liebe Grüsse,
Barbara