14 maj 2010

Tid igen – Wieder Zeit – Time Again

IMG_7864 Endelig fik jeg taget mig sammen og hentet planter til drivhuset. Vejret har jo ikke just været indbydende. Men i onsdags i silende regn, nej det stod jo nærmest ned i lårtykke stråler, kørte jeg til Gartnerier Toftegården og hentede 3 tomatplanter (TGoftegards røde mini blomme, Toftegårds rosa blomme og Gourmet), 1 agurk (Fitness), 1 chili (Toftegårds Hot Banana) samt 2 basilikums (Mammut og Blue Spice). Det kræver sin kvinde kun at komme hjem med 8 planter, skulle jeg hilse og sige. Udvalget er enormt og bare så spændende- Jeg kunne uden besvær have købt 3 gange så maneg planter; men så skulle jeg også have købt nyt drivhus ;-).

IMG_7861 IMG_7862

Mittwoch war es so weit. In Regen, und was für ein Regen, bin ich loc gefahren und habe Pflanzen für das Treibhaus geholt. Drei unterschiedliche Sorten von Tomaten, eine Gurke, eine Chili und zwei Basilikum Pflanzen. Ich sage euch, es war soooo schwierig nur 8 Pflanzen zu kaufen. Der Auswahl bei dem Gärtnerei ist sehr gross und es gibt so viele schöne Pflanzen. Ich versuche mich jedes Jahr genau am Einkaufszettel zu halten ;-).

IMG_7863

Wednesday I went shopping for the greenhouse. I have been waiting for this day to come for a while, but the weather has been cold and rainy – and still is. The day I went shopping, we had 28 mm of rain in 6-7 hours. I came home with 3 different sorts of tomatoes, 1 cucumber, 1 chili and 2 basils. It was very hard not to buy a lot more. I love the place, where I buy the plants. There are so many exciting plants . But I don’t have room for more.

3 kommentarer:

Helle : sagde ...

Hvor ser det dejligt ud i dit drivhus !

Kisser sagde ...

Toftegaard er et eldorado, og jeg synes, det er flot at du kunne begrænse dig :)

marianne sagde ...

Så er der gang i drivhuset skønt med sådan et. Men som du siger indbyder vejret ikke til det, men forhåbentlig kommer det:)
God weekend.