01 august 2010

Sy dag – A sewing day – Nähtag

I vejrudsigten i aftes blev der sagt regn i de østlige egne for i dag. Østlige egne – det er hos mig, så jeg havde indstillet mig på en dag med regn og dermed tid til symaskinen. Klokken er nu over 20 og det har IKKE regnet, men jeg har syet 2 bokse efter Marias vejledning på bloggen.

Den store boks er syet efter de mål, som Maria giver.

Den lille boks MÅTTE jeg bare prøve at lave. Maria havde en med, da vi var til Broderusk kursus med Wenche hos Helene Juul. Den lille er syet ud fra et kvadrat på 15 cm og efter quiltningen renskåret til 14 cm. Der passer lige præcis en læbestift i..

IMG_8491

Für heute war eigentlich Regen angesagt. Jetzt – kurz nach 20 Uhr – hat es immer noch nicht geregnet. Ich hatte mich auf einen Tag vor der Nähmaschine eingestellt und habe mir doch ein paar Stunde vor der Maschine gegöhnt.

Zwei Täschchen sind entstanden. Die grosse habe ich genau nach Anleitung von Maria genäht.

Die kleine war ein MUSS für mich. Als Maria und ich neulich das gleiche Kurs besuchten, hat sie so eine mini Täschchen mitgehabt, wo nur gerade das Lippenstift hinein passt.

IMG_8497

I was ecpecting rain this morning, wenn I got up – so they saif yesterday evening in the teli. But we haven’t had any rain today.

Well, I wanted to sew and I wanted to try to make 1 or 2 of those small boxes, which Maria shows in her blog. The large box is made exactly the size written in the blog.

The small one was a HAD-TO-TRY. Maria and I visited tge same quiltklasse in June and she brought along such a small box to show us. Soooo cute and perfect for a lipstick. Now I have got one too.

13 kommentarer:

Elin sagde ...

Så søtt, Anne-Mette! Dei er veldig kjekke, desse pungane. Neste gong vil eg ha ei anna samansying i sidene. Timotei bruker to variantar.

sjoko sagde ...

Hvor er de bare nydelige.... Jeg digger den til læbestiften, den variant har jeg ikke set før. Jeg har syet en del lignende bokse efter Lise Bergenes bog - den kan anbefales :O)

Linda sagde ...

Hei Anne Mette!
Søte bokser/sminkevesker/syvesker.
Ha sydd noen av dem.
Flott kjole til prinsessen:))
Gleder meg til å treffe deg i slutten av mnd:))
Ha en god uke!Klem Linda :))

agnes sagde ...

Hallo Anne,
deine Täschchen sind toll,
besonders das Kleine ist süß,

LG
agnes

Angelikas quilts and knits sagde ...

Hvor er de fine ! De står også på min to-do-liste :-)
Knus
Angelika

Angelika sagde ...

Solch Täschen kann Frau nie genug haben!
LG
ANgelika

Maria Harrits sagde ...

Sådan Anne-Mette. Jo mindre - jo bedre... nogle gange altså!

Ingrid sagde ...

Liebe Anne-Mette,
zwei wunderschöne kleine Taschen hast du gewerkelt. Ich muss mir wohl auch mal wieder ein paar Stunden an der Nähmaschine gönnen.
Liebe Grüße
Ingrid

Martina sagde ...

Wunderschön geworden!

Herz.Licht
Martina

Jette sagde ...

Rigtig fine dine bokse - jeg er også blevet bidt af at sy sådan nogle ;o)

Anje sagde ...

Oh how cute, your bags are lovely.
Compliments,
Regards Anje.

Lee D sagde ...

I love these little bags. can you tell me the pattern name or if there is a tutorial on line?

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Lee, I have sent you a private mail.