20 juli 2014

Lidt afveksling

Jeg er lige ved at skrive, at jeg traditionen tro om sommeren er i gang med at sy på hemmeligheder. Det er jeg også. I år syer eller rettere broderer jeg på en del til et nyt BOM projekt fra Helene Juul og Wenche Wolff Hatling, som ser dagens lys i efteråret.

Lidt afveksling er der brug for. Tørklædet/sjalet, jeg ved ikke helt, hvad jeg skal kalde det, blev startet for en stund siden. Men i går blev de sidste masker lukket af og jeg fik spændt tørklædet op. Mønstret Magrathea er af Martina Behm fra et lille hæfte med 5 tørklæder/sjaler. Garnet er lækkert blødt merinould, Zauberball 100, en gave fra min veninde Angelika og som jeg havde ventet med at bruge, til jeg fandt det helt rigtige projekt.

Strikket på pind 3 og der er blot 8 gram garn tilbage af de 100 gram, jeg startede med.

 073

Wie immer jeden Sommer bin ich dabei Geheimnisse zu nähen oder sagen ich lieber sticcken. Ich sticke ein Teil ein neuer BOM von Helene Juul und Wenche Wolff Hatling.

Als Abwechslung zwichendurch habe ich gerade den kleinen Tuch Magrathea von Martina Behm gestrickt. Die wunderschöne Zauberball 100 Meriniwolle war ein Geschenk von meiner Freundin Angelika.

Nur 8 Gr Wolle war übrig als ich den Tuch abgekettet habe.

074

I am working on secrets this summer too as most summers before. This time I am stichting a part of a new BOM coming this fall from Helene Juul and Wenche Wolff Hatling.

Now and then I need to do a little knitting and I have just finished this little shawl, a pattern from Martina Behm. The beuatifull yarn was a present from my friend Angelika.

10 kommentarer:

Angelikas quilts and knits sagde ...

hej kære Anne-Mette,
sjalet er kanonflot, men sig mig...det ligner det garn du fik i år ?!? Det skal jeg huske til en anden god gang, så jeg ikke bliver ved med at sende garn i de samme (flotte) farver ;-))

knus
Angelika

Wollflorina sagde ...

Das ist ein sehr schönes Tuch geworden in meinen Lieblingsfarben und die Anleitungen von Martina stricke ich immer sehr gerne, weil sie gut erklärt sind.
Lieben Sommergruss
Stephanie

Ingrids strik og patchwork sagde ...

Dejligt sjal .Man er jo nødt til at have flere ting igang og så er det godt at have et lille lager med forskelligt.
Knus Ingrid

Helene Juul sagde ...

Wow et flot sjal. Ja, jeg forstår at holde folk igang ;-)
Er SUPERGLAD for din hjælp kære. Knus

Tina sagde ...

Det er et lækkert sjal du har strikket.

Bedstes Patchwork sagde ...

Hvor er det et smukt sjal du har strikket og dejligt varmt er det sikkert også, til en kølig sommeraften, men det har vi jo ikke i øjeblikket må man sige, men det får du helt sikkert brugt flittigt senere.
Hanne

Kari sagde ...

Sikke et flot tørklæde, du har strikket.
Spændende at se hvad din hemmelighed er.

Theoldhouseknitting sagde ...

Liebe Anne-Mette,
das Tuch ist ein absoluter Traum. Die Farbe ist wunderschön und für den Sommer so schön. Ich mag die Tücher auch sehr mit dieser besonderen Kante. Ich habe heute auch die Wolle für mein Isager Tuch aus dem Schrank gesucht, doch es ist hier 30° heiß und da kann ich nicht stricken.
liebe Grüße von Maartje

mausimom sagde ...

Das Tuch ist wunderschön! Die Farbe ist ein richtiger "Knaller"!
Aber jetzt räum es schnell weg.... es ist 30° warm! ;o)
LG ute

miscellanea sagde ...

Du bist immer so fleißig! Die Farben von dem Tuch sind umwerfend.
Viele Grüße
Petra