29 november 2015

En Tropenat

…er hoppet af mine pinde. Tropenat trøjen designet af Annette Danielsen har været længe undervejs. Men nu er den færdig og indviet.

Åh, jeg kommer til at bo i den trøje. Fnuglet, vejer blot 254 gram

Strikket med to tråde. Blackhill Alpaca og Blackhill Silk Mohair fra Garnudsalg. Lilla er svær at fange rigtig på fotos; den smalle foto til venstre øverst er det foto, hvor farven er mest rigtig. Som sædvanlig har jeg haft mine kvaler med strikkefastheden, som gjorde, at jeg har måtte fifle mig lidt frem og ikke har fulgt mønstret 100%, men har måttet strikket en del ekstra mønsterpinde med ind i trøjen.

Gemalen har været fotograf i dag, da det var tørt og vi havde fri.

009016024

Vor ein paar Tagen her ist dieser Strickjacke Tropenat von meiner Nadeln gehüpft. Getragen habe ich sie heute zum ersten Mal und ich weiss schon, dass die Jacke ein Lieblingsstück wird. So warm und so leicht mit nur 254 Gram.

043044

Finally we could make some photos of my new knitted jacket. I know it is going to be a piece of clothe that I will love to use and wear. So lovely warm und so little weight. Since I saw the jacket in a knitting class with the designer Annette Danielsen I have wanted to knit it, It did go a little slow – I was lazy.

8 kommentarer:

Berit sagde ...

Den er så fin :-)

Angelikas quilts and knits sagde ...

hej Anne-Mette,
den er kanonflot og klæder dig rigtig godt . I har da rigtig hygget jer under fotoseancen :-)

knus
Angelika

Bedstes Patchwork sagde ...

Hvor er det en flot trøje og farven er rigtig flot til dig :0)

GittaS sagde ...

Eine wunderschöne Jacke, Glückwunsch!!!!
LG
Gitta

Helene Juul sagde ...

Den er lækker ... og farven er flot til dig ... men det som jeg tænker mest på, når jeg ser disse billeder er, hvilken UTROLIG forandring du har gennemgået. Du er bare blevet så RÅLÆKKER!

Kari sagde ...

Lækker trøje.

Ingrids strik og patchwork sagde ...

Den trøje ser virkelig fin ud og klæder dig rigtig godt.
Den blanding af garntyper tænker jeg også på at prøve.
Knus til dig
Ingrid og Aiya

Ingrids strik og patchwork sagde ...

Flot frisure i øvrigt...