23 oktober 2007

Hue - Mütze

Malthes hue blev færdig søndag aften - efter han var taget af sted på efterskolen. Huen får han senere i denne uge, når jeg skal hente ham og vi skal til specialtandlæge. Et foto må I vente med - jeg forsøgte med huen på mit hoved og strakt arm....det blev ikke godt ;-). Så det bliver bliver med ejermanden, tror jeg, når han kommer hjem på weekend. Men....huen er strikket med en bred ribkant - 2 ret 2 vrang - beregnet til ombuk og derefter glat. Helt enkelt. Jeg brugte 50 gram Arwetta og 50 gram Opal til huen, som er strikket på pind 3 og 3½.
Jeg forstår ikke det ikke - jeg kan ikke få adskilt de to afsnit i dette indlæg. Jeg vil gerne have en adskillelse mellem det danske og det tyske og har det også, når jeg sidder og arbejder med indlægget, men når jeg udgiver det, er det i et misk mask. Har du mon løsningen på, hvordan jeg skal gøre, så vil jeg rigtig gerne høre fra dig. 1-2-3 linieskift er nemlig ikke nok.





Malthe's Mütze wurde Sonntag Abend fertig. Leider erst als er wieder auf der Schule war. Ich werde ihm dir Mütze später diese Woche geben, wenn er zum Fach Zahnarzt muss. Foto wird es auch erst später geben. Ich habe versucht die Mütze auf meinem Kopf zu fotografieren..ging nicht. Kurz über die Mütze - ich habe jeweils 50 Gram Arwetta Wolle und Opal Wolle gebraucht. Auf Ndelspeil 3 und 3½ gestrickt. Zuerst habe ich ein breites Bündchen - 2 rechts 2 links - zum hochkrempeln und danach wurde rechts gestrickt .
Ich muss mich fast jedes Mal wundern....ich möchte gerne das dänisches und deutsches Teil trennen. Beim Schreiben mache ich das auch. Sobald ich aber auf dem Knopf "Veröffenlichen" drücke, dann steht alles zusammen. Wenn du weiss was ich um das zu vermeiden tun kann wäre ich dankbar von dir zu hören.

Ingen kommentarer: