11 december 2007

Strømperulle/Sockenrolle

Jeg så en strømpe-rulle første gang hos Angelika, som er syet af Katja.
Sådan må jeg da eje :-). Jeg har fået sye en rulle - den er praktisk, når man som jeg tager strikketøjet (ofte strømper) med i tasken. Så behøver man ikke at være bange for, at strikketøjet ryger af pindene eller man får knækket tråden. Indvendig er rullen udstyret med lommer i forskellige størrelser - til målebånd, ekstra pinde, garnnøglet, og havd man ellers synes, man skal bruge.
Rullen er monteret med et bindebånd; det synes jeg, måske er mere praktisk - det vil tiden vise. Men denne rulle beholder jeg ikke selv; den skal snárt på rejse.....




Diese Rolle finde ich super. Ich habe es zum ersten mal bei Angelika gesehen. (Die Rolle war von Katja genäht.) Ich habe diese Rolle für eine Sockenstrickerin genäht; muss mir aber unbedingt auch selber eins machen - ist doch genial, wenn Frau Wolle und Nadeln mit in der Taschen nehmen möchtet.



5 kommentarer:

angela sagde ...

Ich habe diese Tasche auch schon mehrmals genäht und verschenkt. Strickerinnen haben daran eine große Freude.

Barbara sagde ...

Eine ganz ähnliche Tasche besitze ich für meine diversen Stricknadeln (allerdings stricke ich im Augenblick nicht mehr). Schön sieht deine aus!

Angelikas quilts and knits sagde ...

Der er blevet flot, og baandlukningen er perfekt. Hvornaar skal du sy en til dig selv ?
Knus
Angelika

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Det må nok vente til efter jul :-).

Lapplisor sagde ...

Ich möchte mir auch solch eine Tasche für die Stricknadeln nähen, und durch Deine schöne Tasche erinnerst Du mich wieder daran ...
LG Barbara