25 september 2010

Design Udfordring, del 2

IMG_8542

Så er det blevet tid til at løfte sløret for 2. del af Helene Juuls Design Udfordring 2010.

Jeg har løst min opgave, som du kan se på de efterfølgende fotos og har IKKE været helt lydig ;-), idet jeg kom til at tage et andet turkist stof end jeg havde brugt i den første blog og dermed kom til i alt at tilsætte 5 egne stoffer. Ups. Jeg opdagede det først om aftenen, da jeg lå i sengen. Så … det bliver der ikke ændret ved. Og jeg har også syet 3 blokke for mange af timeglas blokken. Den kan jeg altid få brug for.

Applikationsblokken har jeg hentet ide/inspiration/mønsterdele hos Don’t look now.

IMG_8589

Hvad mon del 3 består af? Og hvilke opgaver skal der løses?

IMG_8639

So jetzt habe ich Teil 2 des Design Herausvorderung von Helene Juul fertig genäht. Es har wieder grossen Spass gemacht. Ich habe aber nicht alles getan wie ich sollte. War aber nicht mit Absicht ;-). Durch ein Fehler habe ich ein fünftes Stoff genommen und habe es erst spät am Abend entdeckt (als ich im Bett lag). Es bleibt aber so! Ausserdem habe ich 3 extra Hourglass Blöcke genäht.

Inspiration/Ideen/und Zeichnung für die Applikations Blümchen habe ich bei Don’t Look Now geholt.IMG_8647

Was wird wohl Teil 3 bringen?

IMG_8648

Well, time to show you my work from the Design Challenge from Helene Juul.

It has been interesting working with those fabrics and I almost did as I was surposed to do. Except for sewing 3 blocks too many (Hourglass) and I added 5 fabrics instead of 4. It was a mistake and I didn’t found out till later evening and I have decided to leave it that way.

Inspiration and pattern for the flowers was found at Don’t Look now.

IMG_8649

Now waiting for the next 3 fabrics and the new challenge.

11 kommentarer:

Babara sagde ...

Tolle Blöcke mit schönen Stoffen hast du gemacht. Die Blumenapplikationen gefallen mir sehr. Ich habe sie auch schon früher bei "Don't look now" bewundert. Das wird am Schluss eine sehr abwechslungsreiche Patchworkdecke geben (oder brauchst du die Blöcke für etwas anderes?).
Liebe Grüsse
Barbara (die sich freut, dass es regnet und somit ideales Wetter fürs Nähen ist!)

Pia sagde ...

Nææhhhh :-) Hvor fint

Bedstes Patchwork sagde ...

Det er nogle super flotte blogge du har lavet til pakke to og flotte stoffer du har sat til også.

Ele sagde ...

Liebe Anne-Mette,
ich bewundere immer was du für wunderschöne Dinge aus den Stoffen zaubern kannst!
Heute zeigst du wieder so schöne Stoffe und ganz tolle Muster.

ich wünsche euch ein schönes Wochenende mit lieben Grüßen

Gabriele

Angelikas quilts and knits sagde ...

ikke i min vildeste fantasi kunne jeg have forestillet mig at der kunne komme saadan noget fint ud af de stoffer ;-)) det er kanonflot !
knus
Angelika

merumo sagde ...

Your color theme for the Design Challenge looks farbulous!! Can't wait to see the progress...

Helene Juul sagde ...

Hej søde ven. Jeg har tilladt mig at hugge billederne fra Design-udfordringen til mit flickr-album. Knus

Cheryl sagde ...

You just joined my blog, so I had to stop by for a visit and return the favor. Beautiful pictures. I will have to learn how to translate!

anne from finland sagde ...

Jag tycker, att de ser så fina ut!

Radka sagde ...

I like very much what you have done so far:) Your combination of colours is very good:))

Kari sagde ...

Hvor er din udfordring blevet flot. Det er nogle flotte stoffer, du har sat til.