04 oktober 2015

Mindernes Sti–Memory Lane

004007

Så kom jeg langt om længe et nyk videre med denne quilttop. Tror, at jeg fik sparket til at komme videre, da jeg bladrede igennem det sidst nye Quiltemagasinet, som kom i august og pludselig ser et foto af min halvfærdige top i den artikel og sybeskrivelse, som Trine Bakke har skrevet til bladet.

En efterfølgende snak med australske Kirsten om kantstoffer og det valg jeg havde gjort, gave mig også lyst til at få gjort noget ved toppen. Nu skal den så sandwiches og quiltes.

005 (2)

Den oprindelige quilt er ganske anderledes i farvevalget – måske kan jeg få lov af Trine til vise den her på bloggen.

012021

Projektet blev startet på et kursus med Trine Bakke hos Helene Juul Design i juni 2011. Gisp det er lang tid siden og jeg har skrevet lidt om det her, her og her.

024

Dieser Quilttop war schon sehr lange unterwegs wie du auch in den Links oben sehen kannst. Aber jetzt ist der Top fertig und sieht genauso aus wie ich mir das vorgestellt habe.

Ich habe lange gebraucht, lange überlegt, mehreren Stoffe gekauft bis ich die richtigen gefunden habe. Mit dem Ausdruck des Quilts bin ich sehr zufrieden und ich freue mich schon auf das Quilten.

025

It took quite a long time to finish this quilttop. I love it. Love the way it turned out. Love the border fabrics that I found at last – thank you Kirsten for the chat, it helped me make up my mind.

Next step will be to deciede how to do the quilting. I kpnw the quilt will be special to me once finished.

032

Der var post i går fra min australske veninde Kirsten, som jo så min lille samling af fingerbøl, da hun var på besøg her i september. Hun rejste herfra til Norge, hvor hun fandt fingerbøl og ligeledes på dagturen til Malmø.

7 kommentarer:

GittaS sagde ...

Damit kannst du auch zufrieden sein.
Dein Quilt ist wunderschön geworden.
LG
Gitta

Radka sagde ...

Wow, well done, it looks great. And yes, I do like your border fabric too.
xx

Angelikas quilts and knits sagde ...

hej kære Anne-Mette,
quilten bliver kanonflot ! Quilter du i hånden eller på maskine ?

Knus
Angelika

Peg - Happy In Quilting sagde ...

Looks awesome 🌻

Kari sagde ...

Sikke flot det er blevet.

Berit sagde ...

Det er blevet rigtig flot. Godt nogen kan sparke til en, engang imellem:-)

STRIKKEMOR(O) sagde ...

Dette var nydeleg! Skjønne stoff og fargar!