12 marts 2017

Sofies Quilt

IMG_5089IMG_5160IMG_5166

Så fik Sofie sin helt egen quilt. Syet specielt til hende og i hendes absolutte ynglings farve – nemlig lilla. Jeg valgte at smide lidt limegrønt ind hist og pist for at sparke lidt til quilten. Den helt store udfordring for mig selv var selve quiltningen. Selvom jeg er gammel i gårde med hensyn til at sy patchwork, så har jeg aldrig quilte ret meget på symaskinen. Ja i det hele taget har jeg syet mest i hånden ….

Stofferne til Sofies quilt er taget fra lagret, nye indkøb fra blandt andet Helene Juul Design og jeg har modtaget sponsorerede lapper fra min søde veninder Annette, Eli og Angelika. Tusind tak til jer, dejligt med endnu flere forskellige lilla lapper.

Jeg er ret vild med looket af quilten efter quiltningen. I Kludemagasinet nr.1 2016 har Maria lavet en fin vejledning til spiral quiltning på symaskine med overtransportør. Den har jeg brugt til guide og det har fungeret fint for mig. Midten måtte jeg godt nok starte op på hele 3 gange, før jeg var tilfreds. Mon ikke ve selv er vores værste kritikker?

IMG_5168IMG_5177

8 kommentarer:

Edny sine puslerier sagde ...

For et nydelig teppe. Jeg likte veldig godt de grønne innslagene. det ble prikken over i-en. Riktig flott quilting.

Angelikas quilts and knits sagde ...

hej kære Anne-Mette,
quilten er blevet rigtig fin. Dejligt at prinsessen har fået sin egen quilt :-)

knus
Angelika

Birthe Marie sagde ...

Dette var en nydelig quilt. Hun er heldig den vesle prinsessa som får denne. Vakkert mønster, stoffer og farger. Jeg er også veldig glad i lilla. Quiltingen er helt perfekt og passet så fint til denne quilten. :-)

GittaS sagde ...

Hallo Anne Mette,
ein wunderbarer Quilt,ich bin begeißtert.
LG
Gitta

Wollflorina sagde ...

Wunderschön, ein Meisterstück von dir. Die Farben passen so gut zusammen.
Lieben Gruss
Stephanie

Oddbjørg sagde ...

Min kommentar fra i går er visst forsvunnet, så jeg prøver på nytt. Teppet er bare nydelig! Heldig hun som har fått det :)

Gitte Møldrup sagde ...

Super flot tæppe og lækker quiltning .

Evi sagde ...

Hallo Anne-Mette,
schöne fröhliche Arbeiten hast du uns gezeigt.
Liebe Grüße
Evi