31 august 2017

En ny ynglings sweater …..

IMG_9113IMG_9114

Jeg havde længe været småforelsket i Camilla Vads mønster Dip Dye Sweater, inden jeg fik det købt. Til gengæld gik der ikke lang tid, inden jeg havde været med tur til Rasmilla sammen med to gode veninder og garnet var i hus. Rasmillas Ynglingsgarn i uld/bomuld. Hav og havfarver – jeg elsker alle disse mange nuancer af blå/blågrå/blågrøn, som havet viser os alt afhængig af vejret. Det kan kun blive til en ny ynglings bluse og jeg er overbevist om, at jeg kommer til at strikke flere i denne model. Mønstret er godt skrevet og nemt at strikke efter.

IMG_9130 (2)IMG_9133 (2)

Lange habe ich mir dieses Muster angeschaut und war “verliebt” in das Muster. Dann gekauft und los gestrickt. Und ich bin immer noch verliebt. Die Wolle ist eine Mischung aus Baumwolle und Schurwolle, schön weich und liess sich gut stricken.

IMG_6538

De fire mega mug rugs syede jeg til min ene svigerinde i anledning af en rund fødselsdag. Hun er glad for lilla, så det blev farven. Alt er syet i hånden og hver mug rug eller kaffebrik er forskellige eller rettere stoffernes placeringer er forskellige.

Die mega Mug Rugs habe ich als Geburtstags Geschenk für eine Schwiegerin genäht.

IMG_6618

Lidt hæklerier er det også blevet til. En lille pung, som jeg har valgt at bruge som kosmetikpung. Et gratis mønster fra Hobbii . Sjhov og hurtig at hækle … der kommer sikker flere til.

4 kommentarer:

Oddbjørg sagde ...

Flott genser og fine mug rugs!

Angelikas quilts and knits sagde ...

hej kære Anne-Mette,
hvor er den fin og den klæder dig rigtig godt. Dine mugrugs og pungen er også flotte :-)

knus
Angelika

STRIKKEMOR(O) sagde ...

Nydeleg genser!! Fine mega mug rugs også!

Radka sagde ...

I like the sweater, beautiful in those colours.
xx