05 juli 2009

A little of everything....

I løbet af ugen har jeg "syslet" lidt i køkkenet trods varmen. Det er blevet til 9 glas solbærmarmelade, da fryseren er lidt vel fyldt og vores solbær var modne. En tur rundt ved krydderurterne endte i dette glas, hvor jeg nu vil eksperimentere lidt med at lave urtesalt - inspireret af Friederike. Dette må blive til universal urtesalt med lidt af det hele i. Jeg tror, jeg skal sætte lidt flere glas over.
I drivhuset er skoleagurken allerede nu ved at opgive. Men for første gang er det lykkedes mig at dyrke chili - Toftegårds Hot Banana. De første tomater er spist og de små syrlige jungle agurker er lækre.


Trotzt der Hitze habe ich ein wenig in der Küche getan. Da die Rote Johannisbeeren reif waren und ich wenig Platz in der Gefriertruhe hatte, habe ich draus Marmelade gekocht. Im Garten habe ich Kräuter gesammelt und bin jetzt dabei mein Kräutersalz herzustellen. Ich glaube, ich werde noch mehr ansetzen, aber diesmal dann mehr mit weniger Kräuter, aber dafür ein Thema. Ich habe mich bei Salz herstellen von Friederike inspirieren lassen.
Im Treibhaus sind meine Gurkenpflanze was tot. Hat nicht viel gegeben. Aber es ist mir endlich gelungen Chilis zu züchten und ich freue mich drüber.



We have had a very warm week compaired with what we are used to. I have been making jam and for the first time I try to make my own salt with spices. I simply went for a walk in the garden and collected from all some and mixted it with salt.
In my greenhouse I for the first time succes with chilis.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det lyder spændende med det urtesalt. Glæder mig til at høre mere om det næste gang vi ses. ;o)
Og så selvfølgelig tak for sidst Mette. ;)

Elin sagde ...

Dette såg spennande ut! Du er heldig som har drivhus, eg hadde det for mange år sidan, men ga det opp då vi bygde på huset. Korleis går det med stitching-klubb-produkta?