12 februar 2017

Her er lidt gang i diverse strikkerier ….

IMG_4902

Endnu et par sokker hoppede af pindene. Sokkerne blev “bestilt” af yngstesønnen til hans søde kæreste Julie. Garnet er plantefarvet garn. Mønstret fandt jeg på Ravelry og hedder “Der Blender”. Nemt at strikke og hurtigt at kunne huske og se logikken i.

Sokkerne er strikket på pinde 2,5. Med 64 masker og garnforbruget var 68 g garn.

IMG_4940IMG_4942

I december 2016 fik jeg en ny lækker lysegrå vinter jakke/frakke af manden i mit liv sammen med et sart rosa tørklæde til. I julegave fik jeg rosa garn af min søde veninde Angelika. Af 1/3-del af garnet har jeg strikket denne baskerhue. En for mig uvant form, men den er god at ha’ på og også varm. Opskriften er fra Drops. Garnet er ligeledes fra Drops, deres Lima.

IMG_4955IMG_5025

Hos Stephanie fik jeg øje på hendes restesokker eller Happy Scrappy Socks, som de også kaldes på Ravelry, Instagram mm. Jeg har fundet lidt rester frem og er gået i gang med mit første par – lidt kedelige synes jeg – Happy Scrappy Socks. Men hvad? …så får jeg brugt lidt rester op.

1 kommentar:

Wollflorina sagde ...

Der Blender ist eine sehr schöne Sockenanleitung, die habe ich auch schon gestrickt. Auf dem einfarbigen Garn kommt es richtig gut zur Geltung. Du hast dir eine schicke Mütze gestrickt und siehst damit so glücklich aus ♥ Schade, dass du mit den HappyScrappySocken nicht so glücklich bist. Ich denke, es liegt an der grünen Wolle. Das grüne Garn ist zu dunkel für die beiden hellen Reste. Es ist zu dominant und verschluckt die zarten Farben. Mit einem hellen Gelb oder Rosa würde es bestimmt ganz anders aussehen.
Lieben Gruss
Stephanie