02 januar 2011

Tra dada …. Design Udfordring 5.

  IMG_9091
Må jeg præsentere min løsning på opgaverne i D.U. pakke 5. Opgaven lød på 2 applikationsblokke 6” x 12”, 1 styk 12” blok med kurv eller fugl og endelig 1 styk 6” blok med kurv eller fugl. Det blev FUGL over hele linjen hos mig. Jeg valgte at applikere fuglen, som jeg har brugt tidligere i DU. Måske med den tanke at den kunne være en rød tråd i quilten sammen med nogle af mine tilsætningsstoffer. I EQ søgte jeg “bird” og mit valg til den lille blok blev Birds in the Air og den store blok hedder slet og ret Birds.  Nu er jeg med igen. Så der er tilbage at afvente den sidste pakke med posten, som kursisterne fik udleveret lørdag før jul.

IMG_9110

Darf ich vorstellen wie ich die Aufgaben des Design Herausvorderungs diesmal gelöst habe. Die Aufgaben waren: 2 Blöcke 6”x12” mit Applikation, ein 12” Block mit Vogel oder Korb und ein 6” Block mit Vogel oder Korb. Ich habe mich schnell für VÖGELN entschlossen. Ich habe den Vogel von früher wiederbenutzt – so wie ein roter Draht. Danach habe ich im EQ nach “bird” gesucht und habe mich für 2 genähte Vögelblöcke entschlossen. Jetzt warte ich auf die allerletzte Packung und die letzte Aufgaben.

.IMG_9112

May I present to you how I decided to solve the challenge this time? This time we had to made 2 blocks 6”x12” with applique, one 12” block with bird or basket and one 6” block with bird or basket. I very quickly decided to make BIRDS and choose to use the bird I have used earlier in this challenge. I searched for “bird” in EQ and found the last two blocks. Now I am not behind anymore. Actually I am waiting for the very last envelope with 3 new fabrics and the last challenge.

  IMG_9113 IMG_9114

9 kommentarer:

Cheryl sagde ...

Excelllent job!! I think this quilt will be stunning! The colorway is modern and the birds you chose are so adorable.

Elin sagde ...

Dette er berre imponerande!

Angelikas quilts and knits sagde ...

Ups, nu virker kommentarfunktionen for mig :-) Flot resultat til DU !
Knus
Angelika

Kari sagde ...

Hold da op hvor nogle flotte blokke. Og sikke nogle fugle. De er utrolig søde.

Frauke sagde ...

sehr schön genäht und zusammengestellt, dass macht Lust auf den Frühling Frauke

Bedstes Patchwork sagde ...

Godt Nytår.
Fantastisk flotte blokke du også har fået lavet i 5. runde.
Jeg mangler stadig 5 og 6 runde ;o(

Helene Juul sagde ...

Godt gået kære ven ... til trods for at du ikke kunne lide stofferne og ikke syntes det passede sammen (det syntes jeg jo så). Glæder mig til at se, hvad du får ud af det i sidste ende. Vi har aftalt at mødes i weekenden 11-13 februar for at "pusle" vores blokke sammen. Du er velkommen ... jeg kan tilbyde en drømmeseng i stuen! Knus

Karin Grøn sagde ...

Sikke fine ting du har fået lavet- jeg har ikke meget forstand på patchwork, men jeg synes det er rigtigt dejlige farver du har lavet dine blogge i. godt nytår

Babara sagde ...

Sehr schön umgesetzt hast du die Vorgaben. Du bist ja immer so fleissig !
Ein gutes und weiterhin so kreatives neues Jahr wünsche ich dir!
Liebe Grüsse,
Barbara