29 april 2016

Måneds opdatering ….

Tiden går, bloggen bliver stadig ikke opdateret særlig ofte …måske fordi jeg som mange andre bruger Instagram og/eller Ello. Det kræver ikke så meget forarbejde, som et blogindlæg gør. Derudover bruger jeg computeren mindre end tidligere. Der kan gå dage uden den bliver tændt. Nå …

071073075

Jubi, en vaskeægte ufo er blevet færdig. Det er nu 4 år siden, at jeg købte strikkekittet hos Perlestrik i Hjørring. Det var forelskelse ved første blik og holdt ved, idet jeg ikke fik købt kittet med første ferie, hvor jeg så det. Det har taget sin tid at strikke tørklædet. Jeg er gået død i det tit og i længere perioder. Men denne gang holdt jeg stædig fast i, at NU ville jeg strikke det færdigt ….glæder mig til at skulle indvie tørklædet …men lad os nu først få forår og sommer. Jeg har ventet længe på at kunne tage tørklædet i brug og kan sagtens vente en rum tid endnu.

144143

Til gengæld blev disse sokker hurtigt færdige og blev taget i brug morgenen efter, at de var hoppet af pindene. Garnet er et ældre Schoeller&Stahl Fortissima Colori Disco Socka Color med sølvglimmer i. Mønstret hedder Motorcyklistens Sokker og er fra Bittamis’ Sokkebog med lidt ændringer – færre masker og hæl og tå strikker jeg, som jeg selv har lyst til. Jeg har slået 62 masker op.

145

Et nemt og enkelt snoningsmønster som er hurtigt at lære udenad.

162072

Endnu en gang er min Design Udfordring 2010 fundet frem og bliver luftet, samtidig med at jeg kommer et skridt videre med quiltningen. Størsteparten af det quiltede, har jeg quiltet på ferier i en skønt hus et vidunderligt sted ude i skoven i Sverige, hvor træerne suser i vinden, fuglene kvidrer og vandet risler i bække, når man bevæger sig rundt i naturen. Så bliver det ikke megte bedre.

Stjernerne til højre er også en meget vaskeægte ufo, som har ligget pakket i en kasse med størsteparten af lapperne skåret ud og mønstret printet. Brown Paper Bag Star quilten eller Samsø quilten, som den er omdøbt til i daglig tale og tanke tog sin begyndelse i oktober 2006, hvor 12 quiltere mødtes på Samsø en weekend – lige den fredag fik vi året eneste storm, så alle ankom forsinket og vi fik en mindeværdig weekend. Helene Juul lavede udfordingen til os alle. Vi skar lapper hjemmefra og når vi troede os færdig med at skære, kom der lige et tillæg om flere lapper. Alle lapperne er kommet ud af kassen. Jeg har skåret flere lapper, så tæppet kan blive i slumretæppe størrelse og ikke mindst så har jeg fået startet med at sy blokke – der er flere end dem her på fotoet.

137133

Ferieårets sidste ferieuge er brugt i det skønne hus ude i de svenske skove. Vi er kommet ned i tempo, og har nydt vores ture rundt i området til fods og til tider har bilen bragt os længere rundt. En tur til Flammefaldet  blev det til og vi var heldige med vejret den dag.

135

Man kører og kører. Lange strækninger med skov på begge sider af vejen og så…. er skiltet der. Et par hundrede meter ned ad en grusvej og så videre til fods …pludselig høres vandets pludrende lyde og som vi nærmer os, bliver det kraftigere og mere intenst. Det sted vil jeg gerne besøge på en sommerdag.

104170

Tæt ved huset ligger et pat mørke søer, hvor træerne spejler sig i vandet. Vi har taget rigtig mange fotos af dette syn ved vores besøg i huset. De mange stengærde fascinerer mig. Her ligger det frit i naturreservatet nær huset, andre er næsten helt dækket af mos og nogle gange faldet lidt sammen og viser os tidens gang.

8 kommentarer:

Lisbeth Madsen sagde ...

Utrolig flot halstørklæde, dejlige sokker, smukke stjerner i stjerner og dejlig beskrivelse af jeres ferie.
God weekend
Lisbeth

Angelikas quilts and knits sagde ...

hej kære Anne-Mette,
tørklædet er vildt flot ! Godt at strikketøjet kom frem i lyset :-)
Det lyder til at I har haft en perfekt ferie i Sverige.

knus
Angelika

Bedstes Patchwork sagde ...

Fine fine ting du har fået færdige og en masse smukke billeder fra jeres ferie. God weekend

Frauke sagde ...

so schöne Farben der Fair isle Schal ist ein Traum und auch die anderen Bilder und arbeiten sind wunderschön
liebe Grüße von Frauke

GittaS sagde ...

Dein Schal ist ein Traum und nicht nur das!!!
LG
Gitta

Helene Juul sagde ...

Dejligt at komme videre med sine UFO's ikke?
Det ser godt ud!

Det gør der sørme også oppe i Sverige. Der kan man sikkert slappe HELT AF.

Det er lidt ærgerligt at vi ikke blogger så meget mere. Det samme gælder jo mig. Det er jo et andet medie, som kan noget andet end instagram, ifht. formidling.

knus Helene

HerzBlatt sagde ...

Liebe Anne - Mette,
was hast Du wieder herrliche Dinge gestrickt und genäht. Ganz wunderschön!Ist es bei Euch auch soo kalt?
Sei lieb gegrüßt
Iris

miscellanea sagde ...

Der Schal ist große Klasse. So schöne Farben! Und die Fotos aus Schweden gefallen mir auch. Am liebsten möchte man gleich hinfahren.
Viele Grüße
Petra