03 april 2016

OPAM tid

025027

Der var hjælp at hente i Blogland mht erstatningsprogam for Live Writer. Juhuu, så kan der forhåbentlig blive blogget lidt oftere end i den forganene tid.

Da jeg nu ikke er ude på min hundelufte-morgentur mere, har jeg i stedet erstattet den med sytid. Det øverste Fru Zippe broderi er lige blevet færdigt – har været længe undervejs – og blev straks monteret. Broderiet nedenunder har ligget færdigt et par år (ups), men er nu også monteret til pude.

Kattesokkerne nederst er ligeledes et af marts måneds produktioner. Et fødselsdagsønske fra Helene. Jeg ændrede lidt på mønstret hist og pist. Mønstret er købt på Ravelry og sokkerne er designet af Jorid Linvik.

Udover disse 3 projekter er der et par færdiggjorte porjekter i mit forige indlæg. Så alt i alt en måned med for mig mange færdige projekter.

062063

Mir fehlte ein Program für Blogpost schreiben. Mit Hilfe habe ich jetzt wieder einen Program und hoffentlich werde ich wieder öfters hier schreiben.

Seitdem ich morgens nicht mehr mit Jassu spazieren gehen muss, nutze ich die Zeit als Nähzeit und es hat in März schon was gebracht. Ausser was ich schon im vorigen Post gezeigt habe, habe ich die beiden Kissenbezüge oben genäht und sie gefallen mir so gut.

Die Stickereien sind von Fru Zippe. Das eine lag schon ein paar Jahren gestickt und habe auf die Montierung gewartet und die zweite habe ich in März fertig gestickt (war auch lange unterwegs).

Die Socken war ein Geburtstagswunsch von meiner Freundin Helene. Das Muster gibt es auf Ravelry zu kaufen.

057058

With help from Blogland I found a new program to use, when I write my posts for the blog.

The time I before spent walking with our dog in the morning I now spent sewing and it has been a long time ago since I have finished so much in one month. I already showed some of them in my last post.

My friend Helene had one birthday wish – the cat socks. I bought the pattern at Ravelry and knitted the socks an almost finished them at time.

The two pillows were finished too. One embroidery have been finished for some years and the second one was finished in March too – it took ages to make. It was so great to finish both pillows and they look nice in the chairs in the livingroom.

5 kommentarer:

Angelikas quilts and knits sagde ...

hej kære Anne-Mette,
puderne er vildt flotte ! De minder mig om at jeg har et Fru Zippe-kit liggende. Sokkerne er næsten for fine til at forsvinde i sko :-)

knus
Angelika

Julimond sagde ...

Wow, liebe Anne-Mette,
So aufwendige Socken, die sind wunderschön. Das muss wirklich eine ganz liebe Freundin sein, die Helene.
Und die Kissen gefallen mir total gut. Das Oberste mit dem tollen Muster ist mein Favorit.
Ich schicke dir liebe Grüsse
Iris

Peg - Happy In Quilting sagde ...

These are all awesome... Well done xxx

Angelikas quilts and knits sagde ...

hej kære Anne-Mette,
min kommentar fra i morges kom retur med besked om at din indbakke var fuld, så jeg prøver igen: Jeg er vild med dine puder. Har du skiftet farver i stuen, eller er det bare for at prøve noget andet ?
Sokkerne er næsten for fine til at forvinde i sko :-)

knus
Angelika

GittaS sagde ...

hallo Anne-Mette,
deine Kissen sind fantastisch,super!!!
Die Socken sind wunderschön,so aufwendig.
LG
Gitta