15 januar 2019

Det er rigtig lang tid siden sidst .....

Det er rigtig lang tid siden, at jeg sidst har skrevet på bloggen. Teknikken har i den grad drillet mig og selvom jeg har haft massere af tid i de sidste måneder i forbindelse med min sygemelding efter knæ operationen. Så er det først her idag, at jeg måske fik knækket koden ....det vil tiden vise. Det lykkedes mig at få lidt fotos på bloggen af de seneste aktiviteter.


En julegave syet i sidste øjeblik - grydelapper med Wonky Stars. Jeg håber, de vil blive flittigt brugt.


Da jeg var hjemme hele December 2018, besluttede jeg mig for at ville prøve en adventkalender fra Northern Quilts. Et af de 3 projekter i kalenderen var disse grydelapper. De to andre projekter er ikke færdige endnu.


Min Mrs. Billings fik endnu en runde på. Eller rettere jeg fik endelig syet runden - "helvedsrunden" - færdig og syet den på. Puha, den var sej. Da gejsten stadig er her, så er jeg i gang med den næste smalle runde (foto til højre). Det er en godt projekt at gå til og fra mellem andre ting og lige nu ikke mindst godt at tage med til syning med veninderne.


Laura og Sofie har flere gange ytret ønske om, at jeg skulle strikke noget til dem.

Jeg er 
selv rigtig glad for min Dip Nye sweater. Så valget valgt på Dip Nye Jumper (opskrift fra Camilla Vad). Garnet er en kombi af uld/bomuld og bluserne er strikket dobbelt. Jeg delvis fulgte opskriften, men strikkede samtidig efter de mål, jeg havde taget på pigerne. Sofie (den lilla bluse) er lang og tynd, så her måtte jeg strikke lidt mindre størrelse og samtidig strikke den længere.


Den her quilt havde jeg ikke i min vildeste fantasi troet, jeg ville få færdig til tiden. Min søster rundede et skarpt hjørne i december og har for meget lang tid siden fortalt mig, at den der quilt bare er fin :-). Mønstret fra Elizabeth Hartman blev købt for lang tid siden og lå og ventede. Af flere årsager fik jeg ikke købt materialer til quilten og startet på den. Men da jeg sad med et halvstift ;-) knæ, ikke var særlig mobil og havde massere af tid til alle mulige tanker. Så var der pludselig ikke langt fra tanke til handling.Tiden var knap. Jeg havde været tilfreds med blot at have haft syet en blok eller to, inden fødselsdagen.
Mønstret er fantastisk deltaljeret. Det tager en krig at skære og mærke alle lapperne. Men når det er gjort, så er det bare at sy og følge mønstret og det går rimeligt hurtigt. Til trods for at jeg ikke kunne stå så længe ad gange for at skære, ej heller side i timevis ved symaskinen. Så lykkedes det mig at få quilten færdig en her uge før tid ....Juhuuu.... og den gjorde lykke.

Nu vil jeg så også blive glad, hvis det lykkes mig at få denne post på bloggen.

7 kommentarer:

Janne Jacobsen sagde ...

Velkommen tilbage.
Jeg kan godt forstå din søster blev glad - den quilt er virkelig flot.

Anonym sagde ...

Fantastisk flot quilt😊

GittaS sagde ...

Klasse Sachen hast du gezaubert,aber deine Dackeldecke ist der Hit!!
LG
Gitta

Elin sagde ...

Kjære deg! Så kjekt å få deg tilbake på blogg! Du presenterer dei lekreste ting, og har samtidig ein eigen schwung på formuleringene dine, du hadde nok gjort lykke som skribent også😉. Stor klem frå meg som passar to skjønningar i dag.

Angelikas quilts and knits sagde ...

hej Anne-Mette,
dejligt at du kunne huske koden til bloggen ;-) Det er fine ting du har syet, både de små og de større projekter. Det er godt nok imponerende at du kunne sy en quilt til din søster i løbet af så kort tid !

knus
Angelika

Frau Augensterns Welt sagde ...

Wunderschöne Nähwerke hast du fertiggestellt. So klasse und deine Dackeldecke ist echt der Hit!!

Liebste Grüße aus Heidelberg,
Frau Augenstern von Augensternswelt

Radka sagde ...

It's nice to see you here again :-)
xx