25 oktober 2018

Oktober lakker mod enden

Og efter nogle vejrmæssigt fantastiske dage er det nu blevet rigtig efterår. Jeg har nu endeligt overgivet mig og taget sokker på. Oktober måned har været en for mig meget anderledes måned end den plejer at være.

IMG_9496

Min Mrs.Billings vokser. Jeg har fået syet lapperne sammen til endnu en side. Den er i skrivende stund ikke syet på toppen endnu. Og 3 side er også godt på vej. Her opdagede jeg så, at jeg trods talrige tællinger, havde skåret alt for lidt muslin romber; jeg manglede faktisk til hele den sidste side. Det kan man heldigvis godt gøre, altså skære romber, selvom man bevæger sig rundt med 2 krykker. Så mit mål i One Monthly Goal for oktober måned er nået.

Jeg har også strikket en del. Men det er hemmeligheder, så det må komme på bloggen senere.

IMG_9486

Oktober 2018 blev også den måned, hvor Kludemagasinet udkom med mig som kvartalets quilter. Det var på samme tid både sjov og lidt skræmmende. Det hele var så uvirkeligt .. lige indtil jeg fik artiklen opsat til korrektur læsning. Det har spændende.

Et lille Fru Zippe broderi tilsat lidt ekstra broderi er blevet færdigt. Egentlig er mønstret til en nålepude, men jeg tror, det skal sættes ind i en sypose.

Nårh ja, her er så lige isenkrammet, som er sat ind i mit underben. Den længste skrue er 5 cm. Jeg har fået lavet en akse korrigerende knæ operation pga. slidgigt. Efter 14 dage hvor jeg kun har måtte støtte ganske let på benet (der kom en lille revne i knæet, som ikke skulle være kommet) må jeg nu begynde at belaste benet. Så fra nu af kommer det til at gå fremad.

IMG_E9506IMG_9469

8 kommentarer:

Angelikas quilts and knits sagde ...

hej kære Anne-Mette,
mrs. Billings bliver smukkere for hver gang ! Jeg har lånt kludemagasinet og læst den fine artikel og jeg kunne endda finde vores gruppepin på en af billederne ;-)
Jeg er spændt på at se hvad du bruger broderiet til. Jeg har også et lille kit liggende, men jeg bryder mig ikke om at brodere på stramaj, så det får lov til at ligge lidt endnu.

knus
Angelika

Patty sagde ...

The quilt is beautiful! Thanks for linking up with Elm Street Quilts One Monthly Goal and congrats on your finish!

Karen in Breezy Point sagde ...

Your Mrs. Billings is looking beautiful! I hope your leg heals quickly--it looks so painful!

Laura sagde ...

Your quilt looks wonderful! I hope your leg recovers completely and quickly!

Karen's Korner sagde ...

Good progress is being made on your quilt. Hope the knee improves soon for you.

Barwitzki sagde ...

Først og fremst, en rask gjenopprettning... Hilsen til deg fra Viola.
Teppet er helt perfekt... dette blir så fint... deilig. Jeg liker
farger og fantastisk mønster. Takk for bildene.
Jeg har i gang strikke... også... jule gaver :-))) Men vi hadde arbeide
med leire - du kan se i blogg min. Og i dag jeg har bakt med barnebarnet...
bare søt... Ha en riktig fin dag.

Elin sagde ...

Kjære Anne-Mette! Eg håpar det går betre med deg! Eg var heldig og fekk Kludemagasinet med Helene, og det var berre så kjekt å lese om deg! Det var ein veldig fin artikkel!
Mrs. Billing er berre såå imponerande!
Ha ei fin veke!
Klem.

Evi sagde ...

Hallo Anne-Mette,
ich habe zwar nichts verstanden, aber der Quilt sieht sagenhaft aus.
Liebe Grüße
Evi aus Siegen