07 oktober 2018

Tiden iler ….

IMG_9286IMG_9419

I september fik jeg strikket den nordiske sweater til Malthe færdig. I følge ham selv er den blevet præcis, som han havde ønsket sig. Af restgarnet har jeg indtil videre strikket 3 huer, som er blevet færdige her i oktober og der er vist garn til en mere.

IMG_9297IMG_9335

De to blokke herover er “fri leg” eller næsten. De er en del af et større fælles projekt med en gruppe danske quiltere, som jeg er langdistance medlem af. Gruppen kalder sig OEMQG (Øst Jysk Moderne Quilte Gruppe).

Puden er et tidligere indkøb fra Postgården ved Hjørring. Dejlig stor pude på næsten 50 x 50 cm. Jeg valgte at mixe både hånd- og maskinquiltning på for- og bagside, som også blev færdig i september..

IMG_E9294

Et nyt fingerbøl medbragt af yngstesønnen fraHelsinki.

IMG_9429IMG_9428

Dette år har jeg deltaget i One Monthly Goal med undtagelse af sidste måned. Denne måned bliver mine mål meget beskedne, da jeg bliver sat lidt ud af spil på grund af en knæoperation, men lad os nu se …endnu en gang har jeg valgt at prioritere at få syet videre på min Mrs.Billings. Den blev slet ikke rørt i sidste måned. Måske kan det også blive til quiltning af et par felter mere på min Samsø quilt.

Strikkepindene bliver rørt igen i denne måned. Jeg er startet op på en Dip Dye Jumper og håber, at modtageren vil blive glad, når hun får den.

IMG_9454IMG_9459

Jeg måtte bare en tur til Vallø Slots Park i dag i det fine vejr og suge efterårets farver til mig. Det var skønt og hjemme igen dækkede vi kaffebord i drivhuset, Hvem ved ..måske for sidste gang i år …

OMG 2018 logo 200px

I have much fun being a part of the One Monthly Goal fun. This month my goals will be small as I am going to have my knee fixed at the hospital and not know, if I am in the mood to do a lot of sewing or not …once again I hope to finish one more border on my Mrs.Billings (I didn’t sew one stitch last month on the border and maybe I also manage to quilt a little on my Samsø Quilt.

4 kommentarer:

Oddbjørg sagde ...

Nydelig genser! Jeg er også med i OMG; det gir et lite puff for å få gjort noe. Det er stort sett små mål jeg har satt meg, men alt er bedre enn ingenting :)
Lykke til med kneoperasjonen!

Patty sagde ...

Good luck with your surgery. Thanks for linking up with Elm Street Quilts One Monthly Goal and good luck with your project.

Angelikas quilts and knits sagde ...

kære Anne-Mette,
lidt har også ret og Malthes sweater er kanonflot !

knus
Angelika

Barwitzki sagde ...

Fantastisk genser... jeg liker.
Jeg er spent hva du strikker i rosa :-))
Lykke til med kne.
Hilsen til deg fra Viola