14 maj 2007

åh..alle disse planter/alle diese Pflanzen...

Jassu nød formiddagen, efter jeg kom hjem fra min lille tur ud til Gartneriet Toftegaard. Det var bare rigtig svært at beherske sig og ikke købe helt vildt ind. Men trods min begrænset erfaring som drivhusejer, ved jeg nogenlunde, hvad der er plads til og hvad vi kan nå at spise .
Jeg har plantet fire forskellige tomatplanter. To forskellige blommetomater, en gul tomat og en almindelig rød tomat. Derudover er der plantet to slags basilikum, krus- og bredbladet persille, en skoleagurk og en slangeagurk. Ups, jeg havde nær glemt, der sneg sig også en enkelt snack peber plante med hjem.
Et par enkelte blomster har også fundet vejen til parcellen her. En af mine absolute ynglings er Dr. Ingrid pellargonie.
På køkkenbordet står 3 gryder med frugt fra fryseren, som skal ende som marmelade, inden dagen er omme. Mon ikke jeg skal se at komme i gang?
Jeg havde også planer om at skulle sy....ups....det er vist en af de dage, hvor jeg bare tror, at jeg kan nå MEGET mere end jeg i virkeligheden kan. Gud ved om man aldrig lærer det?




Heute habe ich Pflanzen geholt und im Treibhaus ausgepflanzt. Ich habe mir 4 verschiedenen Tomatensorten geholt, zwei Sorten von Basilikum und Petersille, sowie 2 Sorten von Gurken. Es war schon sher schwierig zu wählen - es gab so viel tolles, aber trotzt meine kleine Erfahrung, weiss ich, dass ich nicht alles kaufen kann, weil der Platz dann nicht reicht.
Jassu hat es genossen als ich draussen war. Er hat sich sofort in der Sonne hingelegt und har gepennt bis ich fertig war.
Ein paar Blumetopfe habe ich auch fertig gekriegt...so langsam rückt diese schöne Sommerzeit näher.
Auf dem Tisch in der Küche stehen 3 Kochtopfe mit Obst - Marmeladekochen steht jetzt am Program.
Ich habe für heuet soooo viel geplant - ich möchte auch gerne nähen. Die Maschine steht schon bereit und die Stoffe sind auch geschnitten. Ich muss mich wundern...lerne ich nie, dass ich nicht alles auf ein mal machen kann?


Ingen kommentarer: