08 august 2007

Udflugt - Ausflug

I sidste uge lykkedes et mig endelig at komme en tur forbi Camilla Plum's og Per Kølster's gårdbutik takket været min svigerinde Trine og hendes mand Stephen, som bor lige i nærheden. Tirsdag var vi inviteret til frokost der, men inden kørte hele selskabet til Fuglebjerggaard, hvor Trine og jeg nok burde være blevet frataget kontanter og betalingskort ;-)).

Jeg er vildt begejstret for Camilla Plums bøger og måtte da også erhverve mig endnu en, nemlig bogen "Sødt", som jeg stadigvæk er i gang med at læse. Hendes bøger er jo ikke bare opslagsværker, hvor man finder en opskrifr. Nej, de er så fulde af holdninger og meninger, ikke blot til mad, men også livet selv, synes jeg. Jeg holder utroligt meget af at læse i hendes bøger og oplever ofte et kick, som giver mig energi til at afprøve en masse nyt, når jeg har fordybet mig i bøgerne.

Døren på fotoet er indgangsdøren til gårdbutikken, som var fyldt med alt fra økologisk kød, ost, øl - det smagte himmelsk, vi smagte en til frokosten efterfølgende - krydderier, marmelade, mel, lys, blomsterfrø, bøger, chokolade, husgrej og nogle helt vidunerlige is fra Hansen Is. Kan varmt anbefales. Udenfor stod der blomster og krydderier i krukker til salg sat i mistbænke.
Jeg vendte hjem med en ny dejskraber, bogen "Sødt", chokolade, hollandske speltkiks med honning imellem og lidt krydderi. Der var desværre udsolgt af emmermel og Ølandshvede den dag...ellers havde vi haft endnu mere at skulle finde plads til i lørdags, da vi kørte hjem.
Letzte Woche habe ich diesen Hof besucht. Ich wollte schon lange gerne dieser Hof besuchen, weil hier eine tolle Frau wohnt. Camilla Plum schreibt meiner Meinung nach erstkalssig Koch- und Backbücher und hat so ihre Meinungen ;-).
Wenn du den Link oben folgst, gibt es auch ein Teil auf deutsch da zu lesen.


1 kommentar:

Angelikas quilts and knits sagde ...

Jeg elsker ogsaa hendes boeger, men det ved du jo godt :-)
Jeg har lige bagt broed med Kamut som erstatning for hvede - det kan anbefales !
Knus
Angelika