25 november 2009

Evangeline

I aftes blev disse vanter færdige. Som udgangspunkt har jeg brugt Evangeline (Ravelry) pulsvarmer opskriften, men har så blot lavet en lukket tommeltot og lukket dem foroven.
Min strikkekurv trænger til at blive tømt og ryddet op i. Nu er to projekter forsvundet derfra. Herligt. Men jeg må sande. Det er IKKE smart at strikke den ene vante halvt færdig den ene vinter og den sidste 1½ vante den næste vinter. Kors hvor er der forskel på min strikkefasthed. Det var nu ikke det eneste problem....jeg var overbevist om, at der lå et nøgle garn mere og ventede på mig. Nix biksen, vel gjorde der ej. Så huen, som jeg strikkede sidste år og har brugt et par gange, er blevet delvis pillet op, så vanterne kunne blive færdige. Huen er nu blevet til et pandebånd - det kommer jeg til at bruge meget mere.
Garnforbrug: 61 gram, Rowan et eller andet og strikket på pind 4½.


Gestern Abend sind meine Evangeline Handschuhe fertig geworden. Mir gefiel die Evangeline Stulpen so sehr, dass ich draus Handschuhe gestrickt habe.
Mein Strickkorb muss unbedingt aufgeräumt werden. Das war ein Anfang. Es ist aber kein gute Idee Handschuhe so zu stricken wie ich es tat. Letzten Winter ½ Handschuh und den Rest innerhalb die letzten Abende. Hoffentlich sieht man es nach dem Waschen nicht so.
Ich habe 61 Gram Rowan irgendwas was verstrickt. Nadel 4½.

5 kommentarer:

Anja´s Wunschpunsch sagde ...

Liebe Anne-Mette,

schön sind deine Handschuhe geworden. Jetzt fehlt doch nur noch der Schnee damit du sie ausführen kannst oder habt ihr schon Schnee?

Gruß
Anja

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Nee, Anja, bei uns ist es auch für Handschuhe zu warm. Wir haben 11-12 Grad plus.
Schnee wäre mir lieber.

kuestensocke sagde ...

gut Ding braucht Weile und die Handschuhe sind super klasse! toll geworden! Hier in Norddeutschland ist es zwar nicht richtig kalt, aber schon ungemütlich, ohne Mütze geht jedenfalls nix. LG Kuestensocke

9na sagde ...

Flotte votter og tusen takk for komplimenter vedr winter wonderland hos meg!

9na sagde ...

Supre votter! Og tusen takk for komplimenter vedr winter wonderland hos meg!